zaterdag 15 februari 2014

Tutorial zakje met lollie

Hallo allemaal,

Er werd mij gevraagd om een beschrijving te maken voor zo'n zakje, zoals ik met Halloween had gemaakt. Nu dacht ik, waarom laat ik dat niet meteen op mijn blog zien, zodat anderen er ook iets aan hebben?

Daarom dus hieronder de foto's met een zakje wat ik snel even in elkaar gezet heb.


Je neemt een strook papier van het inpakpapier van Stampin' Up! Dit papier is namelijk geperforeerd en kan je mooi in stroken scheuren.

Van zo'n strook snij je 15 cm af.



Vervolgens bestempel je dit stukje papier.


Aan één zijde plak je een stukje dubbelzijdig plakband.


Dit stukje vouw je om, naar binnen toe. Ik heb hier voor mijn eigen gemak het papier gedraaid, zodat de bestempelde kant dus onder ligt.


Daarna vouw je het papier dubben en  zorg je ervoor dat dit bovenop de plakrand valt van het strookje wat je hiervoor hebt beplakt. Als het goed is, hou je dan onderstaand over.


Aan de onderzijde vouw je eerst twee hoekjes naar binnen toe.


Daarna beplak je dit weer met dubbelzijdige tape.


En dit geheel vouw je dubbel.


Je vouwt het zakje om en stopt er een lollie en een visitekaartje in.


De bovenzijde frommel je bij elkaar en hier doe je een lintje omheen.


Om het af te maken maak je nog een label en dit zet je met een klein knijpertje vast aan het lintje.

 
En klaar is Kees!


Zo'n zakje is niet alleen leuk om weg te geven op een beurs als reclame voor je business, maar kan ook net zo goed gebruikt worden voor een kindertractatie op school of zo.

Succes ermee! 

groetjes en een fijn weekend! 

Maaike

2 opmerkingen:

  1. Had je dat nu niet een week eerder op je blog kunnen zetten (grapje), ik heb er net vorige week 1 zitten maken, en gekeken hoe die in elkaar zat van jou

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, ha, Henrike, dat is ook toevallig! Je hebt de mijne toch wel weer in elkaar geplakt hè? Of heb je het kunnen bekijken, zonder hem uit elkaar te halen?
      groetjes, Maaike

      Verwijderen