zondag 8 februari 2015

1e deel Verslag weekje Orlando, zondag 25 januari tot en met zondag 1 februari

Hallo allemaal,

Zoals jullie wellicht al wel begrepen hebben, ben ik een weekje naar Orlando (Florida) geweest in verband met het Leadership Event van Stampin' Up! Dit Event werd gehouden van donderdag 29 tot en met zaterdag 31 januari.

Mijn vriendin Jolan Meurs en ik zijn zondag 25 januari al richting de United States gegaan om nog een een paar daagjes van dit mooie land te kunnen genieten. We hebben er erg naar uitgekeken en eindelijk is het dan zo ver!

Zondag 25 januari vertrokken we al vroeg naar Schiphol, waar we om ca. 8.00 uur afzonderlijk aankwamen. Nadat we onze auto hadden afgegeven bij de Valet Parking en het inchecken was gebeurd, gingen we een kop koffie drinken bij Starbucks. Per abuis had ik mijn auto afgegeven bij het verkeerde Valet Parking bedrijf en de marechaussee moest er zelfs aan te pas komen om dit recht te breien. Maar goed, met hulp van het juiste bedrijf, waarvoor ik hen heel dankbaar ben, is alles goed gekomen!

Om half elf konden we beginnen met boarden voor het Lufthansa vliegtuig wat ons eerst naar Frankfurt zou brengen voor onze tussenstop. Tijdens deze vlucht kregen we een overheerlijke sandwich gereserveerd. Kijk maar eens hoe lekker!

Na een korte pauze in Frankfurt stapten we over op het vliegtuig wat ons naar Orlando zou vliegen. Ook tijdens deze vlucht werden we supergoed verzorgd met genoeg te drinken en later een lekkere warme maaltijd. Over de service aan boord bij Lufthansa niets dan goeds!

Zondagmiddag kwamen we om ca. 14.00 uur (plaatselijke tijd, in Nederland was het inmiddels al 20.00 uur) aan in Orlando.

Nadat we alle formaliteiten hadden gehad bij de Amerikaanse douane en onze koffers hadden opgehaald, zijn we met een taxi naar ons hotel de Days Inn gebracht.

's Avonds zijn we lekker bijtijds naar bed gegaan en 's morgens vroeg werd ik door Jolan verrast met een lekker kopje thee met biscuitjes erbij op bed! Wat een verwennerij!

Aangezien Jolan en ik een paar dagen lekker erop uit konden trekken, hebben we een auto gehuurd voor de eerste twee dagen en via Dale van het hotel hebben we een paar leuke plannetjes gemaakt.

De eerste dag zijn we gaan shoppen, waarbij de hobbyshops Michaels en Joann natuurlijk hoog op onze lijst stonden, want die heb je in Europa niet!

En dit was de buit! We moesten er natuurlijk rekening mee houden dat alles ook weer mee moest naar Nederland en dat we niet al teveel kilo's aan bagage mee konden nemen!

Het is écht heel leuk om met je huurauto door van die typische Amerikaanse wijken te rijden!

Aan het einde van de middag hebben we nog een bezoek gebracht aan het stadje Kissimmee. Vanwege de iets lagere temperatuur en het laagseizoen was er niet zoveel te beleven, dus hebben we zelf maar even pret gemaakt, door ons te laten fotograferen als Saloon girls. Ha, ha, die foto is alleen voor intimi, sorry!  ;-)  Maar onderstaande foto's mogen jullie natuurlijk wel zien.

's Avonds weer bijtijds naar bed, want we hadden toch wel een beetje last van het tijdsverschil.
De volgende morgen begon weer met een lekker ontbijt bij de Ihop, die bij ons hotel hoorde.

Wow, het is maar goed dat die in Nederland niet bij mij om de hoek zit!

We hebben daar ook nog vrienden gemaakt met één van de obers.

Inmiddels is het dus dinsdag en dat betekende voor ons nog een dagje shoppen. Nu zijn we een aantal kledingzaken afgegaan, want je weet daar echt niet wat je meemaakt, wat een enorm grote winkels en wat een kleine prijsjes voor merkkleding!

's Middags hebben we een klein, maar leuk alligator park bezocht, genaamd Gatorland.

's Avonds zijn we lekker gaan eten bij the Cheesecake Factory.

Dit moet je gewoon gedaan hebben wanneer je in Amerika bent. Wat een overheerlijk eten en dan met name ook het toetje hebben ze daar.

We hadden zoveel gegeten, een vooraf (laat het "je" er maar vanaf) en de hoofdmaaltijd, dat we een doggybag meekregen met het overgebleven eten.

Dat kon ons er niet van weerhouden om ook het toetje mee te nemen en later hebben we dat heerlijk in onze hotelkamer opgegeten.

De volgende dag hebben we na een wederom overheerlijk ontbijt de auto teruggebracht naar het verhuurbedrijf.

Door hen zijn we afgezet bij de ingang van de Universal Studios. Daarover meer in het volgende verslag wat ik binnenkort zal maken.

groetjes,

Maaike

1. Super leuk om je verslag over de reis te lezen!!! Ik ben nu al benieuwd naar je volgende verslag over het echte stampin up event. Leuk om te lezen!