maandag 18 juni 2018

Tropical Chic kaart (met werkbeschrijving), Jij bent Sterk, Jij bent Lief, Jij bent Jij

Hallo allemaal,

Afgelopen woensdag 13 juni hebben we tijdens de Stempelset(s) in de Hoofdrol onder andere gewerkt met de Suite Tropical Escape. Deze Suite kan je vinden op pagina 120-121 van de Jaarlijkse catalogus en bevat de stempelset Tropical Chic, de Tropical Thinlits Dies, Tropical Escape DSP, Tropical Elements, Tropical Escape cardstock en 1/2" Textured Weave ribbon.

Eén van de kaarten die we gemaakt hebben, zie je hieronder:


Ik heb een vierkante kaart genomen en daarop eerst de bloemetjes gestempeld in Blushing Bride. Zodoende weet je precies hoeveel plek je over houdt voor je tekst. In dit geval de tekst "Jij bent Sterk, Jij bent Lief, Jij bent Jij, uit de Nederlandse stempelset "Puur Natuur" (148092, Puur Natuur, €51,-), hier niet afgebeeld).  Je kunt natuurlijk elke gewenste tekst gebruiken!

Daarna heb ik de bloemetjes nogmaals gestempeld op een stukje Whisper White Thick cardstock. Deze heb ik uitgestanst met de Tropical Thinlits Dies.
Maar ... ik heb de bloemetjes nogmaals uitgestanst uit Whisper White dun cardstock wat niet bestempeld is! Deze laatste heb ik nl tijdelijk met een gluedotje op de gestempelde bloemetjes geplakt.

Hierna heb ik met de kleuren Granny Apple Green en Shaded Spruce de bladeren rondom gestempeld. Let op, sommige bladeren heb ik meteen gestempeld, maar andere heb ik eerst afgestempeld op een stukje gridpapier, wat bij mij standaard op mijn bureaulegger ligt. Zodoende krijg je donkere en lichte afdrukken met dezelfde inkt. Omdat je het witte bloemetje op je gestempelde bloem hebt gelegd, komen de groene kleuren niet hier doorheen.

Haal nu je dunne Whisper White bloemetjes eraf én plak hieroverheen, wederom met gluedots je gestempelde en uitgestanste bloemetjes in Blushing Bride. Je hebt nu dus twee laagjes bloemen, maar dit geeft alleen maar een speels effect.

Stempel tot slot nog een paar afdrukjes op een envelop. Let op: hierop heb ik eerst het bloemetje gestempeld, daarna een uitgestanst bloemetje erover heen gelegd en toen de bladeren gestempeld. Het losse bloemetje haal je er daarna weer af.

Ik hoop dat bovenstaande uitleg een beetje duidelijk is, anders stuur je je eventuele vraag maar naar stampmydream@gmail.com

Gebruikte materialen:

148399, Bundle Tropical Chic, Stampset Tropical Chic en Tropical Thinlits Dies (€54,-)



Classic Stampin' Pad 147100 Blushing Bride, 147095 Granny Apple Green en 147088 Shaded Spruce (€9,- per stuk)



140490 Whisper White Cardstock Thick (€9,50)

103683 Mini Glue Dots (€6,50)


Wie bij mij alle bovenstaande artikelen bestelt, krijgt deze maand een GRATIS flesje 

110755 Multipurpose Liquid Glue (t.w.v. €5,-)
Voor een bestelling stuur je een mailtje naar stampmydream@gmail.com

of plaats je bestelling (incl. Liquid Glue!) via mijn webshop. Je krijgt dan het geld voor de Liquid Glue én de verzendkosten teruggestort op je bankrekening.

groetjes,

Maaike 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten